Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 15 mars 2008 00:04

Det här är en helt underbar idé:

http://www.postkakan.se/


Men nu ska jag gå och knytas.

Av Anna - 14 mars 2008 23:02

Maude funderar på att ta in kläder till butiken. Hon visade mig en katalog från en klädskapare vars namn jag nu glömt bort. Hennes döttrar är inte lika vilda i tanken. Hon försöker få över mig på sin sida för hon tyckte sig se att jag skulle passa perfekt i de kläderna. Jättefestliga var dem,  roliga siluetter i mest svart och vitt och jag gillade verkligen. Jag tycker kläder är kul när det är lite knasigt. Eller som Maude uttryckte sig: "Kläder ska vara lite cirkus". Ska ta reda på vad de hette tills imorgon...


Av Anna - 14 mars 2008 20:22

Har jobbat idag. På Ting. Hela förmiddagen gick åt till att plantera nya påskinspirerade arrangemang. Och eftermiddagen packade jag upp massa nya varor. Pratade lite skit om män med Karin, Maude och Sanna och fick tröstfika med världens största vaniljbulle.

Känner mig ensam idag. Saknar Staffan. Ska sova tidigt så är det snart lördag.


Min lilla prutta har börjat löpa. Knas, det trodde inte jag skulle hända än. Hon är ju bara 7 månader. Jaja. Nu e hon teenager.

Av Anna - 13 mars 2008 20:11

Resultatet av dagen har varit väldigt givande idag. Den började såsigt, dåligt och ängsligt. Men pga olika omständigheter artade den sig tillslut, och jag kom hem utmattad, tillfreds och hungrig(!!). Jag är nöjd och stolt över mig själv idag.


Dessutom var jag och hämtade mina nya glasögon. De är tjusiga. Genomskinliga med små svarta prickar på. Så de ser nästan grå ut på avstånd. Jag försökte fotta mig med dem på, med tyvärr ser jag ut som en mossboll idag så det blir inget av att visa upp här.

Jag ser lite ut som en skolfröken med dem på tyckte jag nyss. Ordentlig. Fast det gör man nog i glasögon överlag. Jag ska jobba på att se ut som en slampig skolfröken iallafall. Det är mycket roligare. :) 


Min bil har typ kollapsat idag. Dagen innan den skulle in på reparation och få generatorn utbytt så avlider den. Störigt. Nu måste vi bogsera in den till verkstan istället. Jaja, sånt är mitt liv :) .

Av Anna - 13 mars 2008 11:51

Jag var och tittade på kolonin igårkväll. Den är stoooooor. Och där är jättemycket att göra. Men det kliade lite i mina fingrar när jag var där.

Totalt va "tomten" på 900 kvm, föredetta två kolonier, så den var avdelad med en häck genom halva. På ena sidan var en liten stuga (i behov av renovering) med en hall, ett litet kök och ett rum med liten sovalkov. Tyvärr ingen el indragen eller vatten, men vatten på tomten dock. framför stugan var ett trädäck med utemöbler, och framför det en liten flaggstång :) .

På var sida av stugan var där "trädgård" med gräsmattor och fruktträd.

Den andra delen av kolonin var mer odlingsdelen, med ett ganska stort trädgårdsland, bärbuskar, ett verktygsskjul och  ett litet växthus med vinrankor i. För övrigt var där väldigt igenväxt och i stort behov av röjning så frågan är bara om jag kommer att ha tillräckligt mycket tid i sommar. Men jag blev oxå lite kär!! Som en miniatyr sommarstuga. Där jag kan vara månskensbonde, odla massa saker och mysa i trädgården. Frågan är bara hur ensam jag kommer bli där, för jag vill ju inte inse om ett par månader att jag får ångest och att jag tagit på mig för mycket. Fast lily kommer nog bli lycklig, massa plats att springa och leka på.

Kräver en del funderande och övervägande!

Av Anna - 12 mars 2008 11:39

Helt sjukt. Jag mår idag faktiskt ganska bra. Jag har funderat på det faktum att jag kanske hela tiden undermedvetet trott att det skulle skita sig, och därför var beredd känslomässigt för att ta smällen. Eller så är det bara det att jag tagit all min energi åt att aktivera mig, ta tag i saker och tänka så det knakar. Men däremot har jag inte haft någon aptit alls sen i lördags så jag har rasat i vikt. Upptäckte just att jag ligger på 46,1 kg.


I vilket fall - man mår ju alltid bättre av att shoppa, inte sant? Jag ska kanske köpa en koloni haha. Jag blev lite insprirerad för ett tag sedan och eldade upp min far att leta. I malmö är det praktiskt taget omöjligt och dessutom svindyrt så detta är vad han hittade (I trelle dock men det skiter jag i, jag hänger ändå så mycket i trelle när jag jobbar och dyl.):


"Kolonilott på ca 900 kvm säljes med alla inventarier. Stugan är på ca 20 kvm med träddäck, förråd på ca 6 kvm och växthus med vinranka. Inventarier: Jordfräs, gräsklippare, häcksax, gasolkök, spadar, hackor, krattor, gungor, hängmatta, fotbollsmål, trädgårdsmöbler m.m Fruktträd: Äpple, päron och plommon. Bärbuskar: Svarta och röda vinbär och krusbär. Arrende 1525:-/år. Pris 25000:- eller högstbjudande."


Jag ska kolla på den idag, så sen får vi se. Går priset upp mycket så skiter jag i det, men annars... Wihiii!!! Sommarstuga-light haha.

Av Anna - 11 mars 2008 20:37

Jag har varit hos Saga ikväll. Finns inget bättre för att få en att må lite bättre än att hänga med henne. Få hennes fulla uppmärksamhet och hon borstade mitt hår och pyntade mig med klämmor och smycken. Dessutom tillkallade hon alla mina skyddsänglar för de skulle hjälpa mig.

Vi hade en mysig stund på toaletten (tösabiten bajsar i en halvtimme och måste alltid filosofera under tiden) då vi pratade om kärlek och hon kunde inte förstå att inte staffan va kär i mig.

"Vem e du kär i? Staffan eller hur?"

"Mm, men han e inte kär i mig längre..."

"VA???"

Lilla sockerprinsessan värmer alltid mitt hjärta när jag behöver det! För henne är jag ofelbar.


Av Anna - 11 mars 2008 17:35

Idag har jag i min missär beslutat mig för att göra något jag skulle gjort för länge sedan. Försöka ta kontroll över mig själv. Nu orkar jag inte bli olycklig hela tiden mer. Den enda som egentligen kan göra mig lycklig är jag, fick jag höra av en söt flicka igår. Och nu har jag funderat över det och tagit hennes råd. Tack vare Lily misstänker jag.

Va insiktsfullt allt dethär låter. Kanske är det bara stundens vishet och imorgon vill jag bara ligga under täcket och dö, men jag har iallafall gjort första draget och gjort något konkret åt saken.

Ett annat drag jag lovat mig själv att göra är att bajsa på facebook. Den sidan leder till ångest och hjärtsmärtor när man snokar ibland som bla. jag gör. Information blir så tillgänglig och det är sjukt destruktivt har jag även tidigare fått bevittna från andra. Jag vill inte få släpp nån dag och kolla på hans sida för jag vet att jag bara kommer må skit av det.


Citatet i rubriken är så bra. Min keramikledare Janne hade kontrat med det när Py sa att jag inte kom till keramiken igår. Nått att tänka på kanske. :)

Ovido - Quiz & Flashcards