Alla inlägg under juni 2008

Av Anna - 30 juni 2008 19:11

Ahhhhhhh jag har precis tittat en stund på tv-programmet "Unga mödrar" och nu är jag så äcklad så jag kan dö. De filmade förlossningen av en unge i en dansk white-trash familj. Den lagom äckliga 20åriga mamman skulle föda sitt andra barn. Inte bara det att förlossningar är skitäckliga att titta på, dessutom hade hon tagit med sig hela familjen som alla kom och gick från förlossningsrummet bäst de ville. Vid ett tillfälle stod hennes lillebror och gluttade rakt in i hennes ja-nivetvad. Så vidrigt så jag kan dö.

När jag/Om jag någon gång ska föda så tänker jag absolut inte ha publik. Jag kan tycka det är jobbigt nog att mannen ska stå där och glutta. Han ska ju förhoppningsvis tycka att det området är trevligt även efter förlossningen och inte få massa flashbacks till äckligheter.


Ja så tänker jag iallafall...

<3

Av Anna - 30 juni 2008 11:22

Min man heter Asterix i andranamn. Hur coolt är det? :)


<3 <3 <3 


Av Anna - 28 juni 2008 23:07

Nu var det äntligen (nästan) klart med slipning och ommålning av trädgårdsmöbler. Behövs bara duttas i lite färg här och där som visst missats. Men resultatet får jag säga blev ganska skapligt. Döm själva:



Ska bara hitta några passande (önskemål: vita) dynor eller kuddar att sitta på så det blir mjukt om stjärten.


Kakfatet som jag hittade på shoppingturen i onsdags är nu ihopmonterat, färdigt och väntar ivrigt kakuppläggningen till saftkalaset. Det är fullkomligt ljuuuuvligt och mor min bara skrattade åt mig när jag ivrigt deklarerade hur lycklig jag var och hur vackert det blev.



För övrigt ploppar det hela tiden upp nya fynd i min lilla garden. Tillfälligtvis är det underbart doftande rosor som slår ut i sin fulla prakt.



Och slutligen börjar bären mogna till lite upptäckte jag. Så nu blir det saftande och syltande som gäller för lilla A. Men jag kommer nog att ligga i lä för den fantastiskt duktige bull-pappan C-H som plockade med sig ljuvlig hemkokt fläderblomssaft till midsommar. Höjdpunkt! Finns inget som säger sommar mer än fläderblomssaft!




Av Anna - 28 juni 2008 20:30

Igår hade jag en riktigt riktigt trevlig kväll. Tjejerna blev spontant hembjudna till super-värdinnan Anna (O) på middag. Gudomlig saffransrisotto och vin i mängder. Och så någon italiensk amarettoliknande likör som smakade flytande semlor. Mmmm. Naturligtvis till espresso. Är man i ett italienskt hem är det väl lag. ;)

Vi hade otroligt trevligt och det märktes nog på ljudnivån ;) Lite senare dök lego upp och blev för första gången introducerad hos mina vänner. Jag tror han trivdes, han såg nöjd ut iallfall. Men det är ju klart, vem kan inte gilla mina vänner? De är ju för tusan oslagbara! Galna och fantastiska!

Av Anna - 26 juni 2008 22:13

Jag tror jag drabbats av någon märklig form av sömnsjuka. Senaste två veckorna har jag varit så trött så trött, trots att jag äter mina vitaminer och försöker få i mig ordentliga mål mat. Jag börjar bli trött på det nu. Trött på att vara trött.


Av Anna - 26 juni 2008 00:05

Bio är något som jag inte använder mig av så förtvivlat ofta. Senaste gången jag såg en biofilm kan jag inte ens minnas. När jag tänker efter lite hårdare så var det eventuellt första Narniafilmen (med någon man som jag inte kan sätta ansikte på) när den var nyutkommen. Hur lång tid ska det gå mellan biobesök innan man blir revirginised?


Nu är jag precis hemkommen från filmstaden och the incredible hulk med tecknadfilmochcomicbookstokige lego samt hans vän johan. När vi fick biljetterna avrivna så meddelade biosnubben lite trött att det var "hulken i tvåan" vilket givetvis efterföljdes av en fnissattack.

Filmen var väl ok, men slutet var ingen hit för anna som hatar lose ends. Nu kommer jag gå och störa mig för jag inte får reda på vad som hände sen...

Efter avvinkande av kompisen hängde mr.lego och jag kvar en stund i cykelrondellen och fnissade, flirtade och till sist gonattpussades lite innan vi cyklade vidare åt varsitt håll.


Jag har planerat att besöka bio lite oftare. Först och främst SEX AND THE CITY! Sen även prins caspian. Jag är övertygad om att jag kommer bli lika besviken som förra gången men jag måste ge den ett försök. Böckerna om Narnia är ju oslagbara och filmerna kan därför bara bli sämre...


Av Anna - 25 juni 2008 16:16

Idag har jag tackat ja till älmhult. Så var det klart. Min framtid de närmaste 1,5 åren. Det ska bli väldigt spännande.


Jag var på tempo igårkväll och drack öl med exklassis-sara och två kompisar till henne. Kompisarna jobbade på ikea i älmhult och brukade även de pendla med "ikeaexpressen". Det lät lite småjobbigt när de beklagade sig. Hur ska jag reda ut detta. Jag som är sjukt dålig på att åka tåg... Men men, bara utbildningen är bra så får jag väl lära mig. Dessutom hade den ena kompisen i sin tur en annan kompis som läste min utbildning nu och som var väldigt nöjd. Så det låter ju bra iallafall.


Det har varit min lediga dag idag och jag har varit nere på stan och lunchat och shoppat med lego. Jag köpte mig ett trevånings kakfat i vitt porslin från indiska. LJUVLIGT!!!! Det ska jag bjuda kakor ifrån på mitt kolonikalas! Muy bien.



Av Anna - 23 juni 2008 14:08

Så gott som allting blev som förutspått. Alternativ ett på lördagen med tidig sömn resulterade dock i att söndagen inte blev dagen från helvetet utan faktiskt väldigt trevlig med loppisbesök och mysbrunch. Har haft en underbart härlig helg som slutade med besök från sliten lego igårkväll. Sötingen! Han är så fin så man kan dö.

Ovido - Quiz & Flashcards