Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 27 januari 2008 23:53

Hela veckan har varit ganska långsam. Jobbade ett par dagar och har hängt med staffan och eva. Inte så mycket gjort för övrigt. Var hos Åsa och Niklas i fredags och käkade middag och kollade film. Mys. Igår var jag på kb en stund. Kb är inte så himla festligt längre. Så jag blev skitfull och har lite minnesluckor. Pratade i telefon med staffan och kristian på hemvägen men minns inte ett skit av vad jag sa eller pratade om. Sen har jag mått som ett roadkill idag och kräktes lite på ikea när jag var där med familjen. Charmigt. Nu sitter  jag och väntar på att bli trött så jag kan somna och tiden går fort tills staffan kommer hem från jobb. Jag sakna.


Har jag berättat att vi ska börja valpkurs nu äntligen, bebben och jag? Om 1,5 veckor. Och keramiken börjar imorgon. Jäää! 


På tal om vovven. Jag tror just jag blev lite raggad på när jag va ute med valp nyss. Hundtricket. Cool. 

Av Anna - 18 januari 2008 18:35

Fredag igen. Hemskt vad tiden går fort just nu. Bra iofs för januari brukar suga jävligt hårt. Har inte gjort så mycket i veckan. Hängt med min man, snorat, träffat eva och gabbe, jobbat pyttelite och passat systers sjuka barn. Att passa barn en hel dag är nog världens bästa preventivmedel! Jag åkte raka vägen hem till malmö och löste ut allt jag hade kvar på mitt p-piller recept. Fy fan. Inga snorungar här inte! Räcker gott med voffis.


Har precis varit ute på standen och promenerade med valpen i över en timme. Problemet va bara att helt plötsligt var det bäcksvart överallt så jag såg ju inte henne. Fick hålla på och kalla på henne hela tiden så jag försäkrade mig om att hon va där.


Ikväll ska jag hänga lite med brudarna på retro hade jag tänkt. Får se hur många som kan och pallar. Vi är ju jävligt kassa på att synka in alla nuförtiden :) Men först ska jag iväg och käka. Bajbaj

Av Anna - 14 januari 2008 19:25

Nu e jag hemma igen. Har haft en sjukt trevlig, om än jävligt slitig, helg. Var ute i fredags med brudarna och det blev senare än planerat. Flög sen till Amsterdam på lördagen och festade hela natten. Ok, hela natten va en överdrift för jag sov mesta tiden på efterfesten, men ändå... Sen upp vid två igår och fraktas tillbaks till flygplatsen för vårt plan blev inställt så vi hade blivit inbokade på ett tidigare. Inatt sov jag som en stock och är ändå inte återhämtad. Hela min kropp gör ont. Men det var det värt haha.


Tror jag måste åka tillbaks till holland nån dag så jag kan titta på landet också. Ovanifrån var det sjukt coolt iallafall. Inrutat. 

Av Anna - 10 januari 2008 22:29

Denna veckan har varit sjukt tråkig, har enbart jobbat 4 timmar på hela tiden (igår), så jag har försökt aktivera mig bäst jag kan på annat sätt: Varit ute på limhamnsfältet några dagar och sprungit runt med hunden, städat hela mitt hem, tvättat, sökt jobb. Jag har även färgat, plockat och polerat mig själv, så det skick lilla A är i nu är nog så bra det kan bli haha. Dessutom har jag hängt lite hos Pyret med brudarna i måndags, assisterat Simon vid hans bilköp i tisdags och träffat staffan och asta lite ikväll.

Jag har även haft punka på ena däcket på bilen (min eviga förbannelse, allt jag äger punkteras hela tiden) så mammi fick komma in och hjälpa mig byta.


Imorgon vet jag slet ikke vad jag ska hitta på. Blir väl hundtur igen, och sen ska jag förbi kb en sväng på kvällen (om voffis tillåts va själv en liten stund) när bästaste bästa trion (Can´t stop) spelar på stora golvet!!! Wohoo!!!


På lördag ska jag åka till Amsterdam med Staffis. Jääää. Han ska spela nånstans på nån klubb och jag ska sällskapa. Och bli full haha.

Av Anna - 7 januari 2008 16:05

Jag har just varit på mitt knepigaste läkarbesök någonsin!! Det är män som denna läkare som får mig att tro att svenska allmänvården bara är hittepå.


Jag tog mig äntligen tid till att ringa och boka tid för att kolla upp mitt öra som dummat sig i månader nu. Och mannen som möter mig i väntrummet är bara för lustig! En långsam gråhårig man med beige cardigan som drog benen efter sig och mest påminde om en gammal skådespelare.


När jag steg in i hans kontor så var det bokstavligt talat som att stiga in i en djungel. Han hade säkert ett tiotal gigantiska palmer och krukväxter som tog upp största delen av det lilla rummet. Ovanför växterna hade han egenhändigt hängt upp gamla kökslampor i ett underligt trådsystem för att ge plantorna dess behövliga ljus. I ena hörnan stod hans skrivbord, och snett över det lilla tomma utrymet i djunglens centrum stod en sjukhus brits med pappersöverdrag som var totalt nerklottrat med anteckningar. Precis innanför dörren stod en liten stol. Där parkerade jag mig!

Och ingen koll hade han heller. Efter några sporadiska frågor om örat så skulle han ta fram sin lilla öronkollarmojäng, enbart för att upptäcka att den visst inte funkade.

"Synd anna, den verkar va trasig. Du får komma tillbaks en annan dag." va hanns skojjiga kommentar innan han hasade iväg för att leta upp en reserv.


Efter snabb koll bestämde han sig för att vi skulle gå in i ett annat rum och kolla lite till. Han startade med att göra en tryckmätning, men lyckades inte själv avläsa displayen utan fick fråga mig vad där stod och vad som menades med siffrorna, bara för att sedan gå till en tabell för att se vad man egentligen skulle ha för värde om man va normal.

Efter det bestämde han sig för att suga lite i örat. Efter mycket meckande så fick han liv i maskinen, men glömde visst skruva upp suget så när han körde in slangen i örat fattade han inte varför inget hände och tryckte in den lite extra. När jag ryckt till och dragit bort örat i ren reflex tre gånger så kom han på vad han gjort för fel. Ops.

Han sög runt och kollade lite till, men hittade (förånansvärt nog) inget fel. Kanske, eventuellt skulle det möjligtvis kunna vara en ärrbildning på trumhinnan, men han va inte säker. Så nu blir det remiss till en RIKTIG läkare. Jag tror han var inhyrd skådespelare. Ärligt! Jag är övertygad!!

Av Anna - 6 januari 2008 20:40

Fan, jag kommer bli knäpper om jag ska jobba så här lite hela januari. För helvete. Jag hatar att va ledig för då funderar jag alltid så mycket över allting. Inge bra alls. Så from imorgon ska jag börja aktivera mig väldigt mycket och planera mina dagar! Hela slutet av veckan och speciellt helgen har jag bara såsat, hängt lite med hunden och väntat på att staffan skulle komma hem. Nada aktivering. så jag börjar bli duktigt trött på min lägenhet.


Och jag har bestämt mig för att jag nog vill bli bonde när jag blir stor!


Voffis är fortfarande tokig, men har börjat skärpa sig med kissandet. Tyvärr är hon busig som aldrig förr. :) Jag MÅSTE verkligen trycka på så brukshundsklubben ger ett svar om hon kommit med i kursen eller ej. Jävla fan att de inte hör av sig.

Av Anna - 5 januari 2008 02:30

Damn it! Nu va det länge sedan igen!!!


Tänkte på detta för nån dag sedan. 2007 har verkligen varit vuxenpoängens år för mig! Jag har: Köpt lägenhet, köpt hund, köpt bil och dessutom skaffat mig man!!! För helvete. Jag har inte bara dubblat utan nog rentav fyrdubblat min totala vuxenpoäng enligt skalan i dennies mina-vännerbok!!!


Kanske allt rentav artar sig till det bästa. Vem vet...



Idag har jag inte bara hängt med bästaste åsan-gåsan och asta-pasta hela dagen utan även träffat fina katjan och sedan hängt med dennie, marie och hanna här hemma hos valpen och blivit lite fulla och pratat igenom världens viktigheter a ´la girltalk!!! Fin dag! Nu ska jag snart nannas och vänta in söta mannen. Ja, fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards