Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Anna - 25 mars 2008 18:12

En samhällsgod sak har jag ju iallafall fått ut av mitt nyaste tillskott till ex-kedjan. Jag har börjat återvinna och källsortare. Tidigare var det på sin höjd pantburkar och PET-flaskor, men nu får jag lite dåligt samvete om jag råkar slänga något jag vet kan återvinnas utan samlar det på mig istället. Tyvärr är jag lat och orkar inte så ofta gå ut och lämna allt i sina rätta behållare så jag samlar skräpet i olika påsar i köket. Men dock... Klapp på huvudet lilla Anna.

Av Anna - 25 mars 2008 17:57

Varför är det så att värnhem allt som oftast luktar hundmat och lik? Jag vill inte dra in detta i mina lungor såfort jag lämnar hemmets trygghet. Lik i lungan.

Av Anna - 25 mars 2008 15:24

Jag har handlat fröer idag. Förutom potatis och naturligtvis diverse fruktträd, vinrankor och bärbuskar som redan finns på tomten så blir det alltså:


*Rädisor

*Morötter

*Rödbetor

*Rucolasalad

*Squash

*Ärtor

*Dvärgbasilika


Fler örter ska tillkomma också har jag tänkt mig. Och physalis. Och jordgubbar. Och naturligtvis min absoluta favorit: Lavendel. Fast det kan man inte äta...

Av Anna - 25 mars 2008 12:29

Jag har fått nageltrång eller nått på mitt högra pekfinger. Det kommer var när man trycker på det. Skitäckligt.

Av Anna - 25 mars 2008 11:06

Fy fan vad mitt hem är äckligt. Jag har ju inte varit hemma så mycket på sistone så jag har inte hunnit städa eller plocka undan så mycket. Eller diska. Eller tömma sopor. Eller tvätta. Nä här är katastrof. Saneringsdagen har börjat! Och hunden trippar runt här helt orolig för hon fattar inte vad mattis sysslar med. Att se lilys mattis städa är en ovanlig syn.

Ovido - Quiz & Flashcards