Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Hur många snittar har du ätit - i snitt?

Av Anna - 12 oktober 2008 14:50

Ten days of silence.


Jag håller på att lära mig att inte stressa. Var hos läkaren i veckan. Naturligtvis hittade den lockige blonde pojken inget fel på mig. Skickade mig till hudläkaren som lite stressat bara skrev ut två acne-mediciner och bollade sedan tillbaks mig till läkare nummer ett som fortfarande inte hade en aning utan skickade mig på provtagning och uttömning av samtliga kroppsvätskor. Still no answer.


Acne medicinen är lite läskig. Först ska man badda på nån lösning och sedan vänta tills det sjunkit in, då ska man smörja i en kräm som brinner i huden som värsta kemiska peelingen. Hudutslagen börjar minska dock, efter endast 3 dagar av behandling. Inte vet jag om det beror på kemikalierna eller om zinktabletterna och nattljusoljan börjat kicka in. Jag skiter i vilket bara de försvinner. Vad jag ville veta dock är varför vid nästan 30-års ålder man plötsligt drabbas av acne, när man aldrig haft direkta problem med det tidigare. Inte ens i tonåren. Alla frågor hudläkaren ställde (har du ändrat din kost? har du bytt hudprodukter? Har du bytt p-piller? blaha blaha) hade jag nekande svar på, så hans respons på det hela var typ "det blir så ibland iallafall". Det enda som låter logiskt är stress, och det förslaget kom inte ens från läkaren.


Skolan är fantastiskt kul iallfall och förra veckan hade vi färglära. Nästa vecka är det skissteknik och ackustik och veckan efter det ska vi färgsätta, tapetsera och lägga golv i en lägenhet skala 1:50. Jag har ena rummet nästan klart i huvudet och har redan fixat fram tapetprov till fonden. Det är Katjas begåvade make som gjort den och jag tycker den är fantastisk. (Kanske för att jag har dille på ansikten och har en liten keramikpublik i mitt fönster som håller koll på mig...) Nu ska jag bara få fram visionen av de andra två rummen samt köket i mitt fullproppade lilla huvud. Men det ska nog gå bra.


Mor fyllde 60 i fredags så igår var det kalas i brönnestad. Gottiga snittar och mingel, varmrökt lax och romsås, tårta, tonvis med gottis och så en vansinnig massa bus med skitungarna. Myskväll.


Nu börjar stickandet och svidandet i mitt ansikte att avta så smått. Ska nog ut på tur med räven. Väntar och längtar efter mannen som är ute och klättrar idag. Hoppas han inte ramlar ner. Då skulle jag bli ledsen :(

 
 
Mary

Mary

12 oktober 2008 19:47

Tror att du slog personligt rekord i vitsig rubrik den här ggn!

Jag och Chrillan och Anna O o Emma värmde upp inför nästa helg med att gå på KB igår. Sjukt kul, jag knallade (alltså inte kn*llade) hem klckan sex imorse. Så mkt för den lugna helgen liksom...

http://anotetomyselg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards