Alla inlägg under april 2008

Av Anna - 4 april 2008 21:08

Efter jobb idag var hund och jag i kolonin en stund och klippte mer häck och hackade lite ogräs. Härliga härliga känsla!


Sen åkte vi hem till värnhem och gick till Sashi för att köpa lite sushi. (Fjärde sushin för veckan haha.) Medans jag satt där och väntade på att det skulle bli klart beslöt jag mig för att lokalisera mina nycklar i min jättesäck till väska. För att hitta var jag tvungen att packa upp lite saker för att se bättre. Så jag hivade upp:


  • en bok
  • en anteckningsbok
  • en kalender
  • ett paket hundben
  • en boll
  • en rulle bajspåsar
  • en tumstock
  • handkräm
  • choklad
  • ett paket plåster

Där var fortfarande kvar lite prylar men någonstans här (då jag dessutom lokaliserat nycklarna) kom jag på att det fanns en hel del människor runtomkring och att jag mest framstod som en baglady. Det säger en hel del om mig av vad jag går och kånkar på...


Nu har jag iallfall ätit klart. Där var avocado i makin insåg jag men sket i det. Nog lite dumt gjort för jag har börjat må lite märkligt i magen nu... Snart kräks jag väl. Haha

Av Anna - 3 april 2008 17:06

Idag har jag varit på café. På värnhem. Grannen. Det ligger i samma hus där jag bodde för ett antal år sedan. När jag levde mitt förra liv med min ex-make och min gamla hund. Lite festligt. Jag har inte varit i de kvarteren sedan dess tror jag. Där var fint iallafall.


Jag var och fikade med Håkan. En gammal klasskamrat sedan högstadiet och gymnasiet. Det var väldigt trevligt. Han bor också på värnhem. Han ska lära mig att teater-fäkta på sin innergård. Jag har fått en ny värnhemskamrat. Wohooo! :)

Av Anna - 3 april 2008 15:08

Hahahaha! Nu vet jag. Jag är nästan klädd som en nunna idag. Eller nunne-lärling. Som hon den yngsta nunnan i "En värsting till syster". Det är nästan bara ett kors runt halsen som saknas. Haha fan va kul, måste nästan leta upp mitt gamla konfirmationskors för att komplettera outfitten!


Det passar ju mig bra det här. Jag är ju praktiskt taget nunna jag. En exemplarisk medborgare som aldrig svär, super och knullar! (Usch fy anna vilket språk. skäms!)


Av Anna - 3 april 2008 15:00

Vet inte varför, men det känns som om jag ser lite kristen ut idag. Som en kantor. Hemska tanke.


Fick just information om att losers snart är up and runing igen. Känns tryggt. Jag har känt mig så vilsen utan en fristad här på nätet.

Av Anna - 3 april 2008 12:07

Jag måste köpa nya högtalare. Och jag måste köpa en bilstereo. Men jag kan ingenting om sånt. Vet bara att mitt liv är aldeles för tyst just nu och det retar mig!


Av Anna - 3 april 2008 10:23

Uppgiften för dagen är att köpa ett anteckningsblock. Ett fint. Jag känner mig lite som killen i naiv.super fast i hans fall var det en boll och en bultbräda.

Av Anna - 2 april 2008 18:13

Idag är jag nöjd. Jag har en bra dag! Innan lunch hade jag hunnit städandet och tvättandet och badandet av hund och allt jag skulle ta mig för. Bara det blir man nöjd av.


Och det andra jag skulle göra gick också jättebra. Kom hem och kände mig nöjd och glad i hela kroppen och log mot alla jag mötte. Känns som jag kommit en bra bit på vägen. Sen har jag kanske mil kvar, men så länge allt känns bra så är jag väldigt mycket närmre mitt mål.


Hann med en sväng inom Geijersgatan till en underbar leksaksaffär på vägen hem. Blev tipsad att den va jättefin och annorlunda och jag hittade lite saker till Mir där. Precis en sådan leksaksaffär som jag ville ha!!! (Nästan precis.) Köpte ett skitfint pussel. Och en bordstablett med hundar på från Lily. Köpte även en HelloKitty tvålpump till mig själv. Den är skiiiitfin. Flaxar med armarna när man pumpar tvål. Och så slängde jag trånande blickar på en HelloKitty badrumsvåg. Vill haaaaaa. Cravings! Men jag har inte råd än. Får komma på önskelistan.


Sen kom Åsa förbi och vi hade också ett jättebra prat! Hon är så söt lilla Åsnan.


Och nu har jag rast för sen ska jag iväg och dricka drinkar med Eva. Lever inte jag ett Sex and the city liv? Idag iallfall!!!



Av Anna - 2 april 2008 10:33

Jag somnade i soffan igårkväll någon gång vid tolv tiden. Att somna i soffan är det värsta jag vet. Nu vaknade jag vid halv fyra och var sur som en citron för att jag inte tagit mig i kragen och gått och lagt mig "på riktigt" när jag då först upptäckt att jag var trött. Dessutom hade soffans randiga överdragstyg etsat sig fast på min kind och jag hade på något märkligt sätt sovit med kinden upptryckt mot ögat så sovränderna var bedrövliga. Att vakna sur som satan och dessutom upptäcka hur ful man ser ut är bedrövligt. Jag blev arg! Borstade tänderna lite slarvigt och gick och la mig med täcket över huvudet.


Bild1: Sur

Bild2: Närbild sovränder 




Ovido - Quiz & Flashcards