Alla inlägg den 2 april 2008

Av Anna - 2 april 2008 18:13

Idag är jag nöjd. Jag har en bra dag! Innan lunch hade jag hunnit städandet och tvättandet och badandet av hund och allt jag skulle ta mig för. Bara det blir man nöjd av.


Och det andra jag skulle göra gick också jättebra. Kom hem och kände mig nöjd och glad i hela kroppen och log mot alla jag mötte. Känns som jag kommit en bra bit på vägen. Sen har jag kanske mil kvar, men så länge allt känns bra så är jag väldigt mycket närmre mitt mål.


Hann med en sväng inom Geijersgatan till en underbar leksaksaffär på vägen hem. Blev tipsad att den va jättefin och annorlunda och jag hittade lite saker till Mir där. Precis en sådan leksaksaffär som jag ville ha!!! (Nästan precis.) Köpte ett skitfint pussel. Och en bordstablett med hundar på från Lily. Köpte även en HelloKitty tvålpump till mig själv. Den är skiiiitfin. Flaxar med armarna när man pumpar tvål. Och så slängde jag trånande blickar på en HelloKitty badrumsvåg. Vill haaaaaa. Cravings! Men jag har inte råd än. Får komma på önskelistan.


Sen kom Åsa förbi och vi hade också ett jättebra prat! Hon är så söt lilla Åsnan.


Och nu har jag rast för sen ska jag iväg och dricka drinkar med Eva. Lever inte jag ett Sex and the city liv? Idag iallfall!!!



Av Anna - 2 april 2008 10:33

Jag somnade i soffan igårkväll någon gång vid tolv tiden. Att somna i soffan är det värsta jag vet. Nu vaknade jag vid halv fyra och var sur som en citron för att jag inte tagit mig i kragen och gått och lagt mig "på riktigt" när jag då först upptäckt att jag var trött. Dessutom hade soffans randiga överdragstyg etsat sig fast på min kind och jag hade på något märkligt sätt sovit med kinden upptryckt mot ögat så sovränderna var bedrövliga. Att vakna sur som satan och dessutom upptäcka hur ful man ser ut är bedrövligt. Jag blev arg! Borstade tänderna lite slarvigt och gick och la mig med täcket över huvudet.


Bild1: Sur

Bild2: Närbild sovränder 




Av Anna - 2 april 2008 09:49

Snart är klockan tio och då ska jag tvätta. Jag har hunnit tvätta hunden redan. Och nu går hon runt här och trycker och stryker sig mot mina ben. Jag tror hon tror att hon är katt.


Idag har jag massor att göra. Ska tvätta, städa, diska och allt sånt tråkigt man tyvärr måste göra när man är ledig. Och så måste jag söka lite skolor eller kurser hade jag tänkt. Någon jävla gång ska väl allt mitt pluggande, jobbande och grejande leda fram till vad jag verkligen vill arbeta med när jag blir stor. Jävla skit. Min mamma säger att jag är en sökare, men nu ska jag fan ta mig i kragen och bli en finnare. Orkar inte ha ett oregelbundet liv längre.


Sen har jag lite andra grejer att göra efter lunch idag. Och så måste jag fixa 2-års present till Mira. Vad vill man ha när man är två?? Vad bryr man sig om och önskar sig?? Inte ett skit är min gissning.. De har ju precis slutat vara blobbar och börjat bli människor så då är de väl high on lifebara för det skulle jag tro.


Sen ska jag se om jag hinner med lite socialt liv med lite fika. c u l8er :)

Ovido - Quiz & Flashcards