Alla inlägg under maj 2008

Av Anna - 19 maj 2008 20:31

Idag har varit en väldigt bra dag!

Bra morgon och jag kom ihåg allt jag skulle uträtta. Sen hem och luncha och vilade en stund på soffan med pluttan. Först sov hon prydligt på min axel (bild 1) och sen dampade hon loss i sömnen och ålade ut sig och stannade slutligen i krokstadiet (bild 2). Mitt i mitt yrvakna halvsovande ringde Leksand och ville intervjua mig. Världens bästa intervju och jag tror jag charmade brallorna av rekryterarmannen. Vi klickade väldigt i samtalet och jag fick en känsla av att jag gjorde ett oerhört bra intryck på honom. Så nu får vi se hur det går när han ska pitcha mig för intagningen. :)

I vilket fall så har jag nog traskat runt hela dagen med en strålande aura för folk jag mött har lett åt mig och varit väldigt trevliga. Det är märkligt vad lite glädje kan smitta av sig.


Nu har jag kommit hem med våra fina orangea keramiksaker... Eller det trodde jag de skulle vara iallfall. I själva verket är de transparent glansiga, med lite inblandade lila stänk och en röd klutt i botten. Märkliga märkliga glasyr som du beter dig. Men de blev faktiskt helt ok trots att där inte är en tillstymmelse till orange.


Dax att laga biksemad nu. Och ha myskväll med mig själv och pluttis.

Ett bra slut på en bra dag.


Av Anna - 19 maj 2008 12:51

Angående om att jag måste ta bättre hand om min kropp...


På kalaset hos Krillan i lördags pratade jag en stund med en isländsk bekant över varsin liten festcigg. Jag beklagade mig för att jag rökte den och sa att det är ju så onödigt och jag hade minsann hört på du är vad du äter att varje cigarett man rökte minskade livet med 14 minuter. Kamraten höll med och nickade dystert. Sen kom han med den smartaste kommentaren någonsin:

Men det är ju inte livet just nu som påverkas sån tur är. Nu mår du bra och är glad och firar med en cigg att det är lördagkväll. De 14 minuterna tas ju bort i slutet och då ligger man ändå och är gammal och jobbig och kissar i blöja. Så tänk på att varje cigg du röker tar bort 14 minuter av kiss i blöja.

Så kan man ju också se på det...


Av Anna - 19 maj 2008 12:29

Jag hittade precis en liten ask nutella i en gammal väska som tillhör min mor. Den var jag tvungen att äta upp. Lite läskigt dock är tanken på att jag inte vet hur länge den legat där och upptäckte när den var slut att bäst före datumen redan gått ut. Men den smakade ok. Jaja får väl se om jag får kräkattack senare, då vet jag iallfall vad jag ska säga till läkaren angående vad källan var.


Näst sista gången jag ska jobba i bebisbutiken idag. wihiii. Sååååå skönt! Och så måste jag komma ihåg att gå förbi keramikverkstan ikväll och hämta upp mitt ombrända askfat och pyrets kruka (De som såg ut som vårtiga apelsiner). Mitt minne blir ju bara sämre och sämre, men idag gjorde jag slag i sak och besökte hälsokostaffären här på värnhem. Jättetrevlig tjej var det som jobbade där och jag kom hem med B12 vitaminer med järntillskott. Får se om jag märker någon skillnad. Jag lovade att komma ihåg att ta tabletterna och att komma tillbaks om två månader när kuren är slut och rapportera om jag märkt någon skillnad. Jag måste tänka mer på vad jag stoppar i mig och se till så jag får i mig alla vitaminer och näringsämnen. Jag är urusel på det, men jag måste ju vara rädd om den kropp jag har. Mamma har ju tappat kvittot så vi kan inte reklamera...

Av Anna - 18 maj 2008 23:55

Oh oh, idag har jag gått ytterligare ett steg närmre min framtid som bonde. Jag har köpt trätofflor! Det har jag inte haft på många och och fy helvete vad obekvämt det är!!!


För övrigt så har jag börjat knåpa på min önskelista inför stundande födelsedag (visserligen nästan två månader kvar men man måste ju vara väl förberedd. Det är A och O hehe).

Detta är vad jag önskar mig än så länge:


* HelloKitty badrumsvåg! Helt tokigt underbar och finns i en liten leksaksaffär på Geijersgatan. Hade matchat HelloKitty tvålpumpen som redan pryder mitt badrum helt perfekt.

* Digitalkamera så jag kan fotta allt fint som jag vill föreviga. 

* En Japansk blodlönn. Underbara miniatyrträd med knallröda löv. 


Så här har ni lite gåvor att välja mellan alla ni som vill komma på saftkalas i min koloni på 29-årsdagen. ;)


Av Anna - 18 maj 2008 21:11

Kalaset igår var jättekul. Jag ville aldrig gå hem. Ej heller sluta dricka vin. Så först vid tvåsnåret var jag hemvinglad och började dricka en massa vatten för att förhindra ytterligare vingelattacker på morgonen därefter. Idag har jag jobbat och gäspat en massa.


Till min arbetsplats kommer mycket damer. De använder ord som dekorativt, fräckt eller till och med fräsigt. Då ler jag inombords. Men det gör jag inte när de använder ord som stilrent. Då skjuter jag sylvassa pilar från mitt öga rakt in i deras hjärnor. Stilrent är mitt hatord!


Btw. Idag har åsa ploppat en emmi. wihiiii

Av Anna - 17 maj 2008 20:10

SHIIIIT va jag är modig!!! Jag har just dödat min allra första spindel with my bare hands!!!!!! Fatta!!?? På nästan 29 år har detta aldrig hänt! Förren idag! Joy to the world!


Nu ska jag gå på kalas.

Av Anna - 17 maj 2008 19:29

Idag när jag varit och jobbat hade min snälla farsgubbe varit och gjort iordning mitt trädgårdsland så när jag sedan anlände var det bara att fixa med det sista, lägga ut en promenadgång av plattor och sedan plantera mina fröer. Är inte han den snällaste? Det är mycket tack vare mina trådgårdsintresserade föräldrar som jag kommit så långt på mina ägor. De känner inte att deras hus och stora trädgård är nog för dem utan på lediga stunder åker de gärna och donar lite i min lilla garden. Det har nästan blivit till ett familjeprojekt att få styr på vildingtomten. Och nu börjar där bli riktigt fint.


Snart så ska jag även engagera snickar-svåger att komma och sätta in nya fönster och fixa till det lilla köket i stugan. Sen reder jag nog ut resten själv.


Jag har nog fått jackpot i familjeutdelningen. ;)


Av Anna - 16 maj 2008 22:41

Jag har varit i min trädgård ikväll och dödat ungefär en miljon maskrosor. Die motherfuckers die!!! Jag har även kommit på att vissa delar börjar bli riktigt bra nu. Inte allt men några. Här kommer tre:


* Kärleksört <3  (har man inte kärlek får man ju odla det)

* Växthuset med min hemmabyggda bänk och mina (än så länge) små basilikaplantor

* Min lilla "park"


Ovido - Quiz & Flashcards