Alla inlägg under maj 2008

Av Anna - 15 maj 2008 22:19

Jag har precis invigt mitt nya kortison/allergi nässpray. Det luktade märkligt. Lite bekant. Och nu sitter doften utsprutad i min näsa. Jag kan inte sätta fingret på vad doften är, mer än att den drev fram minnen och känslor. Kanske är det min gudmors inredda källare. Eller kanske är det något annat. Måste fundera lite...


Av Anna - 15 maj 2008 21:32

Idag har jag tagit ytterligare ett steg i min befrielseprocess från gamla garderobslik. En fri känsla har spridit sig så smått. Trots tillfälliga återfall så känns det väldigt bra och jag önskar han kunde göra sin del så jag kan glömma mitt förflutna nu och fortsätta frammåt. Mitt hjärta har aldrig velat men tack och lov har hjärnan kommandot.

Känns som jag har kommit mil ifrån startpunkten. Synd bara att jag inte hade min stegräknare när allt började ;)


Av Anna - 15 maj 2008 18:28

Jag har köpt en stegräknare. Men jag startade just den så den ligger nu framför mig med displayen ställd på 00000. Så idag har jag inte rört min booty ett enda steg. Fast det har jag ju. Tokigt.


Lily och jag har varit hos Åsa och Asta på besök och suttit i solen på deras balkong, druckit kaffe och saft, ätit kex och fd svärmors hembakade bullar. Ljuvliga sommar! Åsa är nästan sprickfärdig nu. Snart händer det. Snart ploppar hon. :)


Nu ska jag fundera ut vad jag ska äta för riktig mat. Har liksom glömt den biten idag. Ingen som vill bjuda mig på middag och lösa det åt mig? Någon? ;)

Av Anna - 15 maj 2008 13:53

Lilys kennel ska ha träff på söndag och vi kan inte komma för mattis måste jobba. :( Trist. Jag är jättenyfiken på syskonen och de andra pinschrarna.

Jag hoppas att Joanna lägger ut en massa bilder så jag får se på voffisarna!


Av Anna - 15 maj 2008 11:17

Städdag än så länge. Men jag har tjyvat en massa hittills och skrivit lite mail och nu sitter jag här och bloggar haha. När jag blir stor ska jag ha städerska! Sådesså! Varför slösa värdefull tid på att städa när man kan göra så mycket mer festligt med den tiden?


Badat hunden har jag gjort iallafall. Så hon är färdigstädad. Hon gjorde en sån filmklassiker där hon hoppade ur badkaret och sprang ett varv i lägenheten helt våt för att sedan skaka av sig allt vattnet i min hall på alla mina jackor och skor. Det var lite skoj :)


Nä nu städfokus!

Av Anna - 14 maj 2008 23:19

Idag är en bra dag. Trots att jag glömde min lunch hemma imorse och fick ett mindre pubertalt utbrott på kvällen.

Kanske bara för att imorgonejagledigimorgonejagledigimorgonejagledig!!! (mitt mantra)


Men nu är jag för trött för att skriva något mer. Good night, good night! Parting is such sweet sorrow, that I shall say good night till it be morrow.

Av Anna - 13 maj 2008 23:02

Jag har hittat en e-handel som är perfekt för min lant-romantik inspiration!!! Enjoy.


(Spana in de blommiga trädgårdsredskapen, Catrin. Vi säljer sådana i "min" butik fast med rosa botten. Ljuvliga!!!)

Av Anna - 13 maj 2008 21:43

Gräset i min trädgård växer fortare än mitt hår. Och det säger inte lite. Jag har fortfarande inte hunnit komma dit enbart för att njuta för då får jag panik och måste jobba lite :)


Mina nya favoriter är:

  • Lant-romantik (mitt samlade namn för min inspiration)
  • Vita slitna trämöbler
  • Rosmönster
  • Spetsgardiner och spetsdukar
  • Blommande äppelträd
  • Organiserad vildvuxenhet
  • Hortensia

Trädgården är ok. Finns massa ogräs, men det tycker jag är ok. Nässlorna ska bort dock. Och maskrosorna. Dö dö dö!!!

Och så ska jag plantera mina fröer och sätta lite potatis. Måste ta reda på när så det inte blir för sent...

Mina trädgårdsmöbler håller jag på att slipa. De ska bli målade. Svarta.

Sen ska jag ge mig på lilla huset. Det ska bli ljusgrått. Nu är det brunt. Det gillar jag INTE.

Hela insidan av stugan ska tömmas och målas.

Så ska jag plantera en liten lavendelhäck.

Och kärleksört!


Mina nyaste upptäckter:

  • Jag har hittat sparris.
  • Jag vet inte vad som är ogräs och vad som är meningen att det ska vara där.
  • Det står pansarglas i mitt kök.

Att äga koloni är bannemej bästa terapin för mig. Spindelfobin, bacillskräcken och fanatiska ordningssinnet. Allt måste jag lära mig att slappna av med. Och ilskan kan jag släppa ut hur mycket jag vill ;)


Ovido - Quiz & Flashcards