Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

En blå dag som egentligen är orange, fast det syns inte.

Av Anna - 19 maj 2008 20:31

Idag har varit en väldigt bra dag!

Bra morgon och jag kom ihåg allt jag skulle uträtta. Sen hem och luncha och vilade en stund på soffan med pluttan. Först sov hon prydligt på min axel (bild 1) och sen dampade hon loss i sömnen och ålade ut sig och stannade slutligen i krokstadiet (bild 2). Mitt i mitt yrvakna halvsovande ringde Leksand och ville intervjua mig. Världens bästa intervju och jag tror jag charmade brallorna av rekryterarmannen. Vi klickade väldigt i samtalet och jag fick en känsla av att jag gjorde ett oerhört bra intryck på honom. Så nu får vi se hur det går när han ska pitcha mig för intagningen. :)

I vilket fall så har jag nog traskat runt hela dagen med en strålande aura för folk jag mött har lett åt mig och varit väldigt trevliga. Det är märkligt vad lite glädje kan smitta av sig.


Nu har jag kommit hem med våra fina orangea keramiksaker... Eller det trodde jag de skulle vara iallfall. I själva verket är de transparent glansiga, med lite inblandade lila stänk och en röd klutt i botten. Märkliga märkliga glasyr som du beter dig. Men de blev faktiskt helt ok trots att där inte är en tillstymmelse till orange.


Dax att laga biksemad nu. Och ha myskväll med mig själv och pluttis.

Ett bra slut på en bra dag.


 
 
Ingen bild

maria

19 maj 2008 21:17

älskar fullkomligen ordet biksemad! din lilla dansking

 
Anna

Anna

19 maj 2008 22:18

Biksemad? Vad är det? Mad förstår jag att det är mat, men vad är bikse? Byxor?
Vad är det för utbildning du sökt?

http://htpp://julgrisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

py

19 maj 2008 23:05

Har lily ena ögat öppet på översta bilden? Det ser ju helläskigt ut! Bilden sprider både lite glädje och lite obehag!

 
Ingen bild

anna=jag

19 maj 2008 23:35

Biksemad är pyttipanna på danska. Men av någon anledning så heter coops vegetarisk pyttipanna med quorn ändå biksemad i sverige. Its a mystery. :) Men det låter så festligt!

 
Ingen bild

anna=jag

19 maj 2008 23:36

och det är en dekoratörsutbildning jag sökt. Men leksand känns sååå långt borta, så vi får la se :)

 
Ingen bild

anna=jag

19 maj 2008 23:38

Hahaha ja hon är i hemlighet en indian när hon sover. För det är väl indianer som sover med ett öga öppet..? Eller det är kanske indianer som smyger...? Nu blev jag förvirrad. Men en sån är hon iallafall. En sån med ögat öppet ;)

 
Ingen bild

skånetösen

20 maj 2008 10:00

va! ska du till leksand nu! men utbildningen lät ju kul.
Å vilken söt stumpa du har där på axeln man bara smälter ju! visst känner man sig så himla speciell när de gör sådär!
glasyrer är jordens mysterium, jag har slitit o slavat med vissa mästerstycken ; ) o sen förstör man alltihopa med en skitful glasering! Den kan bete sig urmysko, ett tag höll vi oss till säkra kort när vi gjort nåt som vi absolut inte ville att glasyren skulle "förstöra" man får experimentera med lite fulare grejer...

 
Anna

Anna

20 maj 2008 11:33

Ja det är ju väldigt långt norr ut. ;)
Träffade en skåning som aldrig vart norr om Göteborg, det tyckte jag var mycket märkligt men det kanske är normalt.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
anna o

anna o

20 maj 2008 20:29

ja jag har sett henne! dödssöt
på lördag kan jag inte gå ut fördå sitter jag på en bar i italien och halsar vin!!
puss

http://dallret.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards