Alla inlägg under maj 2008

Av Anna - 25 maj 2008 22:26

Har ju helt glömt berätta att jag var på bebisvisit hos söta Åsan igår och kollade in nybakta Emmi. Hon hade strumpor med apor på och försökte fejka sömn för att slippa ta itu med alla besökarna. (Emmi alltså, inte åsa. Hon var hur vaken som hellst.)


-Men alltså, om jag fortsätter blunda och bara kikar lite med ena ögat ibland för att se om de fortfarande är där så märker de nog inte att jag egentligen är vaken.


Jag hade med mig gåvor till alla familjemedlemmarna: Koloni-liljenkonvalj till nya mamman, koloni-sparris till nya pappan (som är den som ska försörja familjen och se till så de får mat i magarna) och en fyll-i-bok/första-åren-album till lilla tösen. Kul att ge presenter!

Av Anna - 25 maj 2008 22:13

Min lediga söndag har jag spenderat i horisontellt läge på soffan, ätandes pistagenötter och drickandes cocacola med isbitar. Har kollat klart på nästan hela säsong 3 av sex and the city. Var ute på några hundpromenader också iofs och gick och hämtade sushi. Men annars inte ett knop mer än nödvändigt.

Jag har iallafall inte kräkt som vissa andra... ;)


Har märkt att lilla pluttan har fått några glesa fläckar på gumpen med nån ruvliknande grej i, som jag först trodde var att hon rivit sig på en av taggbuskarna. Hypokondrikerhönsmamman måste nog konsultera en vetrinär imorgon så det inte är något konstigt. Hon kliar inte eller verkar på annat sätt berörd av dem, men jag blir ändå nervös.

Av Anna - 25 maj 2008 18:34

Kolla di gottiga små ungajävlarna. Vill man inte bara äta?



Av Anna - 25 maj 2008 15:17

Igår var vi på debaser. Och kb.


Babbsan ringde idag och sa att hon mycket väl trodde att jag träffat mannenimittliv igår. Och att det hade inte hon gjort. Kanske om hon gillat att käka ostbågar i garderoben. Men annars nej.


Förövrigt sov inte folk där de borde och jag hade en prinsesstårta på besök i kylen. Med andra ord. En toppenkväll.

Av Anna - 23 maj 2008 23:36

Saker jag ser fram emot just nu:


  • Min lediga söndag.
  • Lata dagar i kolonin med våfflan.
  • Sol och bad på kallis.
  • Drinkkvällar i Evas (nya) kök.
  • Drinkkvällar i Babbs kök (vi måste ju ta över nu när alla lämnar oss).
  • Drinkkvällar inte i mitt kök utan i mitt rum (hade blivit lite trångt annars)
  • Sushi och vinkväll på bo01.
  • Mail från min "konstige" vän ;)
  • Loppisturnéer

Jag ska nog ta och besöka erikshjälpen och emmaus på onsdag eller torsdag när jag (förhoppningsvis) är ledig. Någon som vill joina mig i mitt fynd efter glömda skatter?

Av Anna - 23 maj 2008 23:24

Igår var jag och bästaste evan hos esset och nico på grillkväll. Detta lades in i mitt vanlig schema strax efter kolonin, men innan köra till landet. De har de mest utomordentligt söta pojkarna. De borde nog börja producera för att sälja.


Idag har schemat återgått till sitt ursprungliga utförande. Gårdagen var bara ett undantag. Jag har inte varit i stan eller i min lägenhet på hela veckan. Saknar :(


Imorgon dock. Då. Dåååå. och påsöndagärjagledigpåsöndagärjagledigpåsöndagärjagl
edig!!!

Av Anna - 21 maj 2008 23:26

Detta är mitt liv just nu:


  • Vaknar
  • Kör till jobb
  • Jobbar
  • Kör till koloni
  • Koloniar
  • Kör till landet
  • Kramas med hund
  • Äter
  • Mailar
  • Somnar

(och sen tillbaks till toppen...)


Jag börjar bli trött. Jag vill ha helg!

Av Anna - 20 maj 2008 21:54

Jag var i lilla trädgården efter jobb idag för att sätta några rader potatis. Då dök kompis Anna upp med kaffekorgen på armen. Sen satt vi i kvällssolen och fikade och skvallrade en massa ända tills solen försvunnit ner bakom träden och kylan smög sig på. Underbart. Så borde man verkligen ha det jämt!


Jag tror hon fick ett härligt foto på mig in potatis-action och med trätofflorna (tollorna) på. Bonde-Anna! :)

Ovido - Quiz & Flashcards