Alla inlägg den 12 november 2007

Av Anna - 12 november 2007 20:55

Jaha nu har jag visst engagerat mina grannar haha. Jag hade fått en ny lapp i lådan idag som ävan satt upptejpad vid postfacken. Isabella längst upp hade skrivit att under hela tiden hon bott i vår trapp (sedan -95) hade hon aldrig sett en så arg lapp. Och dessutom anonym. Så hon tyckte jättesynd om mig och lily och tyckte ungefär att stör man sig på något får man ju ta upp det face to face. :) Så jag har tydligen stöd. Jag tar ju åt mig så hårt av sånt här...


För det andra har jag bestämt mig för att köpa bil. Och jag har engagerat pappa så det verkar som han köper den om jag hittar någon billig nybesiktigad med vinterdäck and shit med. Så blir det bara skatt och trafikförsäkring (tror inte det behövs mer) som jag ska betala. Planen är ändå att jag bara ska ha den till efter sommaren, sen behöver jag den förmodligen inte mer.

Jag är nämligen så vaaaansinnigt trött på detta eviga pendlandet fram och tillbaks med Lily och till jobb i gislöv. Och min mamma är så söt och har ställt upp så mycket och hämtat oss, men jag vill inte be henne om så mycket hjälp. Hade jag haft bil hade jag kunnat lämna henne på morgonen hos pappa och hämta och köra hem på kvällen. Hade varit vansinnigt skönt. Sen när bebis blir äldre så funkar ensamheten bättre förmodligen och vad som händer efter sommaren i mitt liv är ju fortfarande jävligt oklart...


Nu går lily här å fånar sig. Hon har världens största förälskelse i mamma. Så fort mamma går någonstans så är hon hack i häl. Och stänger mamma trappgrinden när hon går ner så står lily och piper och skäller efter henne och vill efter. (Som hon tydligen gör med mig då när jag går hemifrån hehe. Jag ser mönster.)


Men kisseriet går det väldigt bra med. Stora steg frammåt. Händer det olyckor så händer det på tidning nu, både hemma i malmö och här. Duktig tös!!!

Av Anna - 12 november 2007 12:56

Jag har spenderat dagen åt att mäta av vovvens skällande. Och tydligen har hon nu under helgen börjat skälla när jag går. Vet inte varför hon har börjat med det, men det är ju jättejobbigt. Jag tycker fortfarande dock att den människan som lämnat lappen kunde skrivit sitt namn så jag hade kunnat fråga hur mycket och när detta pågått. Jag lämnar ju sällan henne. Gick bort ett tag i lördags kväll, men då sov hon och lät inte varken när jag gick eller kom. Innan dess har jag aldrig märkt att hon låter bara jag lämnar tvn på. Och igår när jag va å hämtade mat hade hon ju tydligen skällt trots tv. Så detta är något nytt påhitt hon fått för sig. Så efter en massa läsande så ska jag nu börja om på nytt. Stänga av lägenheten och lära henne att inte va vid mig hela tiden och sen springa ut och in genom ytterdörren hela tiden och gradvis öka stunderna. Nu vågar jag inte ens lämna henne när jag ska ner i tvättstugan. Skitjobbigt om hon sätter igång att skälla. Speciellt eftersom någon anonym stör sig. Helvetesjävlaskit!

Av Anna - 12 november 2007 00:39

Grannens bebis gråter som tusan nu. Undra om de fått en lapp i sin låda?

"Din bebis gråter!!" 


Jag satte iallafall upp lappen i trappen och skrev att jag är ledsen om jag stört någon men undrade om det va information eller ett klagomål för personen hade ju inte lämnat sitt namn. Anonyma lappar är så moget!


Jag lovar att det är samma idioter som alltid tar bort mattan i porten om man väntar gäster som inte har pengar på sin mobil så de kan ringa när de är här.


Ovido - Quiz & Flashcards