Alla inlägg under juni 2008

Av Anna - 13 juni 2008 11:25

Jag var hos legoboy igårkväll också. Han är nog den bästa människan jag någonsin träffat både inuti och utanpå. Han har så stort hjärta och så mycket empati och vänlighet att jag nästan blir förvånad. Han verkar inte ha ett ont ben i hela sin kropp. Och så är han så foxy ;)


Han har en annan bra egenskap som jag gillar väldigt mycket hos människor. Jag kallar det för show-and-tell. Människor som berättar och visar väldigt mycket om saker de tycker om, är stolta över eller har gjort. Man får en sådan bra bild av hur människor är då. Och han är bra. Självsäker och ödmjuk. <3

Av Anna - 13 juni 2008 11:17

Lördag 5e juli, födelsedagskalas i Annas koloni! Kom kom kära vänner. Och köp mig en hellokitty våg ;)


Är jag besatt? Nä vaddå? Jag?

Av Anna - 13 juni 2008 09:47

Efter en gårdag av duktighet belönade jag mig med en middag i god väns lag (Eva) på Debasers uteservering ätandes quesadillas, drickandes ljus öl och småpratandes om allt som är viktigt just nu.

Den fiffiga djn hade slängt ihop ett litet musikquiss, eller introtävling, för diverse intresserade mat och ölgäster. Enda problemet var bara att eva och jag (speciellt jag) inte är så väldans insatta i möllanmusikkulturen och kunde därför endast svara på en av de tio låtarna vi fick uppspelade för oss. Sjukt. Så därför gissade vi på meat loaf på alla punkterna. Utom på en där vi passade. 


Vi vann inte... 

Av Anna - 12 juni 2008 13:33

Jag blir lite frustrerad att allt tar sådan tid. Jag kämpar ju tappert på med slipning och målning av utemöbler, men i denna blåsten är inte målning så lyckat. Det blåser bara ner skräp och fastnar i färgen. :( Bordet är helt klart iallfall. Och nästan helt klar med en fåtölj. Den andra är åtminstone färdigslipad. Sen är det bara soffan kvar...

Dessutom måste jag skrapa och måla fönster och sedan plantera mina balkonglådor med något tjusigt innan jag kan ge mig på insidan av huset med målning och mer sannering. Jag vill att det ska vara klart nu NU!!! Ibland önskar jag att jag kunde trolla! Jag vill ju flytta in alla mina ljuvliga möbler som jag planerat för så fint.


Förutom total ommålning i köket (vitt) ska svågern även hjälpa mig att byta bänkskiva. Och sen ska mina tre sommriga (fejkade) gräsväxter i limegröna glaskrukor få flytta in i fönsterkarmen. Kanske en liten spetsgardin med ;)


Även i rummet ska total ommålning ske (vitt) och in ska min bedårande vita ILVA stålsäng/-soffa in med ett blått lapptäcksöverkast och massa kuddar.

I taket ett sänghimmels-myggnät för att hålla oönskade gäster borta från anna när hon sover.

Träskåpet med glasfönster ska målas vitt och fyllas med fina fynd.

Mitt gamla runda miljögårdenbord med snirkliga järnben och vit sliten träskiva ska på plats med två vitmålade pinnstolar och den söta träsoffan som anna p hittade under en hög med trädgårdsdynor. Träsoffans dyna hoppas jag kan kemtvättas och räddas för den hade det sötaste ljusblå blommönstret. Lite spetsgardiner även här tror jag bestämt det blir och kanske enliten virkad duk och ännu mer sommargräsväxter och gamla oljelampor. På väggarna ska mina fina fynd från stugan få hänga kvar. Lite hötorgskonst och en underbart smaklös tavla med en vit pudel.


Hallen är inte uttänkt än. Måste komma på någon bra förvaringslösning för lek-å-spel och utedynor. Loppis nästa kanske? Måste även hitta mer saker med rosmönster på.


Låter det inte som en dröm, som en saga ;)

Av Anna - 11 juni 2008 20:33

Min dator är kajko och jag blir arg.


Igår försökte jag kolla på fotboll. Pga trötthet och två jobbdagar i sträck nattade jag över ute på landet och skulle där göra pappan sällskap i sverige/grekland matchen. Jag såg tio minuter. Sen sov jag. Fast jag vaknade precis i lagom tid för att öppna ögonen och se Zlatan göra mål. Duktig pojke.


Så ingen lego vare sig igår eller idag. :( Idag är han på lantisbesök hos modern. Får jag inte se honom imorgon så får jag abstinens!!! Får lukta på hans tröja så länge ;)

Av Anna - 10 juni 2008 01:38

Jag fick min dagliga legodos ändå. Var förbi och drack lite rosé (Åhhh ljuva rosé) och tittade på när han donade i lägenheten. Han är ju så wunderbar att titta på så det hade jag kunnat göra hela natten. Var tyvärr dock tvungen att gå hem för det är jobbdag imorgon. Missade bussen och fick traska hela vägen till värnhem. Blev misstagen för en hora på industrigatan. Festligt. Hur många horor brukar vara ute och patrullera med en hund? Kinky.


Nu sova. Ska upp om några futtiga timmar... 

Av Anna - 9 juni 2008 14:06

Jag ringde och frågade lego om han ville med och hänga i min koloni i eftermiddag. Han svarade "tack men nej tack" för han hade massa saker han var tvungen att göra. Då tänkte jag direkt: Jahanähä då vill han inte. Detta är ett artigt sätt att säga att han tröttnat. Men sen sa han "vi får göra det en annan dag". Och då blev jag lite lugn igen. Men så håller jag på hela tiden. Så fort jag inte träffar honom tror jag att nu har jag sumpat det. Jag är dingboll.


Jag har varit i favvoleksaksaffären idag tittat drömmande på kittyvågen och köpt lite leksaker till mig själv. Solglasögon a´la space-80tal, hjärtformade rosa korgar och en penna som boxas som dessutom lyser när man skriver. Oj vad jag ska skriva upp saker nu.

Bild på snyggebrillorna kommer givetvis :) (Jag köpte två par för jag blev så lycklig. Ett par gula och ett par röda. I´m gonna be the hotest girl on the beach!!)

Av Anna - 9 juni 2008 09:27

Jag har tackat nej till Leksand. Känns sorgligt. Jag fyllde i JA-lappen och skrev adressen på kuvertet, men när jag skulle klistra igen det var det något som inte ville. Känndes ännu mer jobbigt att klistra igen kuvertet än att skriva ett tyvärr - tack men nej tack - mail till skolan.

Jag är kanske väldigt dum som säger nej. Jag är förmodligen väldigt feg. Och det är sorgligt. Hoppas bara inte jag gjort ett misstag. Skolan finns ju alltid kvar nästa år. Jag hoppas bara det finns en mening med mig. Nu ska jag gå och deppa lite och sen ta mig i kragen och bestämma mig för att jag vet vad jag sysslar med.


Jag ska iallfall till Älmhult på måndag på intervju för andra skolan så det kanske är meningen där istället... 

Ovido - Quiz & Flashcards