Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

tantfatet

Av Anna - 25 juni 2008 16:16

Idag har jag tackat ja till älmhult. Så var det klart. Min framtid de närmaste 1,5 åren. Det ska bli väldigt spännande.


Jag var på tempo igårkväll och drack öl med exklassis-sara och två kompisar till henne. Kompisarna jobbade på ikea i älmhult och brukade även de pendla med "ikeaexpressen". Det lät lite småjobbigt när de beklagade sig. Hur ska jag reda ut detta. Jag som är sjukt dålig på att åka tåg... Men men, bara utbildningen är bra så får jag väl lära mig. Dessutom hade den ena kompisen i sin tur en annan kompis som läste min utbildning nu och som var väldigt nöjd. Så det låter ju bra iallafall.


Det har varit min lediga dag idag och jag har varit nere på stan och lunchat och shoppat med lego. Jag köpte mig ett trevånings kakfat i vitt porslin från indiska. LJUVLIGT!!!! Det ska jag bjuda kakor ifrån på mitt kolonikalas! Muy bien.



 
 
Ingen bild

Py

25 juni 2008 19:36

Som gammal pendlare kan jag gå i god för att pendling ibland kan vara underbart. Man får en stund bara för sig själv där man kan sova eller plugga eller läsa eller bara glo. Bara man har öronproppar och tittar surt på folk så de inte sätter sig bredvid en. Jag tror Älmhult blir toppen!

 
Ingen bild

anna=jag

25 juni 2008 23:56

Tack för uppmuntrande peppning py! Ska se till att ha proppar redo. ;) Jag tror nog också att det kan bli ganska skönt faktiskt. Bara jag lär mig hitta rätt tåg haha.
kram

 
Ingen bild

skånetösen

26 juni 2008 20:09

åååå jag älskar trevån kakfat....bild?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards