Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Midsommarhelg i vejbystrand

Av Anna - 19 juni 2008 23:08

Tänkte såhär i förväg informera om vad jag kommer att syssla med i helgen, sen får vi se vad som stämde in:


Fredag:

Efter lite inhandlande av diverse extra matvaror för en vego som lilla A ska övernattningsväskan och alkoholförrådet packas in i bilen och köras upp till vejbystrand och lilla gula stugan där jag möts av ett gäng glada vänner. Här ska det sedan drickas öl, lagas en underbar midsommarmåltid, snapsas och pratas strunt tills vi alla är antingen fulla eller glada eller både och. Någonstans här kommer även quiz och klurighetstävlingarna in.


Sen ska det kläs midsommarstång, dansas lite till bla "små fåren" låten (Åh ullullull åh ullullull åh ullullullullull...) och sedan spelas den årliga brännbollsturneringen. (Där linda håller koll på poängen. Tack linda. Övriga deltagare brukar inte kunna räkna här.)


Efter detta brukar det bli blandad kompott av kubb, irländs julafton, strutfotboll och andra skojiga lekar.


I år är höjdpunkten även att vi ska bajsa i ett partytält. På en mulltoa. I skogen. Detta ska bli ett festligt tillskott.


Sen infaller en period av fri lek tills sömn infaller.


Lördag:

En efter en vaknar vi och mår som vi förtjänar. I år har vi tyvärr inte möjligheten att förstöra Dennies dotters oskyldiga sinne med en massa olämpligt prat om diverse klockspel. Frukost intas och sedan blir det en dag av slapperier, lättja och förhoppningsvis sol.

På kvällen bär det av till hamnen och middag "hos jonas". Här kan det sedan gå på två håll:

1. Alla är trötta, hälften åker hem och hälften går tillbaks till stugan och sover.

2. Alla är trötta, hälften åker hem och hälften går tillbaks till stugan och börjar dricka drinkar tills partystämningen åter är på topp och massa dumheter och skojerier påbörjas.


Söndag:

Dödens dag. Städning, bakfylla och hemfärd.


Sista året. Jävligt sorgligt.

 
 
Babbsan!

Babbsan!

19 juni 2008 23:35

Ha ha!
Ja förra året gick inte av för hackor!
Och snart har Dennie en unge till som vi kan förstöra...
Vi får noge skärpa till språket annars kanske vi inte får vara kompis med dem mer :(
Kommer att sakna Er ALLA lots and lots imorgon!

http://anotetomyself.blogg.se

 
Ingen bild

anna=jag

20 juni 2008 00:05

Och DU kommer vara saknad! Hoppsa du får lika skoj ändå. Utan oss :) puss

 
Ingen bild

Linda

20 juni 2008 07:21

Åh det är ju bara sååå sorgligt att det är sista året *snyft* och inte kan jag sörja med en god drink heller=(
Ska göra mitt bästa med poängräkningen och för er som inte visste det så är denne domaren mutbar;-)
Snart har ni ju två ungar att förstöra!! men va fan dte ska ju börjas i tid och då är dte ju lika bra att det blir rätt från början, eller hur!!
Babbsan synd att du inte ska med men jag hoppas du får en trevlig midsommar ändå=)
Puss på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards