Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Powerwalk trough Glueharbour

Av Anna - 8 maj 2008 21:37

Imorgonbitti bär det av!! Grötö grötö grötö. Första bilen startar vid 10. Fem brudar, en pinscherplutt och en taxameter. Sen kommer de andra upp när de jobbat. Sånt trams sysslar inte bil ett med denna underbara, (förhoppningsvis) soliga fredag!


Jag var i (eller "på" heter det ju) limhamn efter jobb idag och powerwalkade med kexi och räven. De hade någon tillställning med judiska föreningen på folkets hus. Där stod mystiska vakter i kostymer och öronsnäckor utplacerade i varje hörn kring byggnaden. Hemligt värre. Undra om de väntat sig terroristattacker?

Hamnen var underbar iallafall (som vanligt) och de hade redan lagt ut surfingbryggan. Sommar!!!


I helgen ska jag bada! Jaminsan det ska jag. Pepp pepp så jag inte fegar! ;)


 
 
Ingen bild

skåpnetösen

9 maj 2008 09:25

å det låter härligt, med taxameter o allt! ha det så jättegott!

 
Anna

Anna

9 maj 2008 12:16

Heter det "på" alla stadsdelar i Malmö? På Rosengård, på Värnhem men knappast på Slottstaden? På Gamla Väster, på Limhamn, på Bunkeflo och Västra Hamnen? Mycket förvirrande det här. Får ofta rättelser eftersom jag säger i Rosengård.
Ha en trevlig helg, simma lugnt.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

valp

11 maj 2008 13:35

taxameter?

 
Ingen bild

anna=jag

11 maj 2008 23:09

Jag tror inte att alla stadsdelar heter "på" i. Oj märklig mening det där men ja, du fattar nog hehe. Jag säger nog också på rosengård. Även på värnhem, men i slottsstaden, i bunkeflo och i västra hamnen. På limhamn och på gamla väster :) Förvirrande, jag håller med.

 
Ingen bild

anna=jag

11 maj 2008 23:16

Taxametern är en liten brun långhårig taxtant på 10 år som heter lady. Dam ut i fingerspetsarna. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards