Alla inlägg den 16 september 2008

Av Anna - 16 september 2008 18:57

... och tack som fan för att jag slipper ekonomitentan. Idag fick vi nämligen ny föreläsare. En vikarie för dinge-inge. Han var sämsta skiten. Snubben läste nästan rakt ifrån boken och kunde inte koppla ihop ämnet för fem öre. Frågade någon honom en bifråga så kom han av sig helt och visste inte vad han skulle svara. Dessutom hade vi en räkneövning som inte ens han klarade ut. "öh.. just det... det ska vi lära oss mer om imorgon..." Hur är det då tänkt att eleverna skulle klara det. Skitfint. Tummen upp säger jag bara. På en dag har han förvirrat till tillvaron för 30 blivande inredare.


För övrigt en bra dag. Mina klasskamrater är så söta. Och jag har hittat träning som jag vill testa. Bikramyoga. Ska försöka hinna dit på torsdag om min dag går ihop. Ska även på ansiktsbehandling för att försöka få styr på min hud. Jävla skit vad tråkig den blivit i sommar, och ändå har jag inte ändrat min kost eller gjort nått annat konstigt. Har redan, på rekomendation, testat vichy från apoteket men tycker inte det gjort någon större skillnad. Inte än efter några veckor iallafall. Läste någonstans att plötslig dålig hy kan bero på hormonförändringar och det stämmer kanske. Jag är ju snart tant haha. Sen är det ju även hundkurs på torsdag. Plus att jag borde hinna städa. Jag bor i en röra just nu. Hårig röra!


Var inne och snackade soffor med Kjelle på vägen hem idag. Skön snubbe. Hade inte vad jag letade efter exakt, men lite på rätt väg. Så jag får kika in lite då och då och kolla läget.


Nästa sak att leta efter: Smalt sminkbord i teak. Me like teak!

Nästa sak att önska sig: Stringhylla.


Gårdagens finaste: Att komma hem till sötpojken och upptäcka att han bakat morotskaka. Till mig! :) Sötaste <3

Ovido - Quiz & Flashcards