Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Anna - 6 augusti 2008 14:44

Jag ska försöka köpa mig en bärbar dator. Försöka är ledordet för jag har inte den blekaste aning om vad jag sysslar med. Gick just in på en massa elektronik/dator-nätbutiker för att läsa och jämföra. Satt en stund och nickade och hummade tills jag insåg att jag fattade nada. Får nog ta hjälp av någon kunnig, annars kommer jag göra som jag alltid gör - gå fullt ut på utseende haha.


Väldig massa bloggande idag minsann. Försöker väl väga upp för den glesa utdelningen tidigare veckor. Eller så är det bara så att jag samlat på mig en massa "datagöra" och måste pausa från tråkigheterna väldigt ofta... Maby.

Av Anna - 6 augusti 2008 11:58

Jag tror allt som oftast att jag är osynlig har jag börjat förstå. Som när jag alltid petar näsan när jag kör från jobb genom trelleborg. Eller när jag springer runt naken i min lägenhet med persiennerna uppdragna. Eller när jag omedvetet pratar med mig själv när jag är ensam out in public. Eller kanske när jag ger märkliga små lyckoutrop (ofta med efterföljande dans) med fönsterna öppna. Som idag när jag for upp och högt och ljudligt skrek "Yes, mc leouds döttrar!!!" när jag bytt tv-kanal och dansade sedan rumpvicksdans framför mitt öppna fönster (1a våningen mot välbesökt gård). När jag kom på mig själv var jag tvungen att gå in i köket och skämmas lite. Jag tänker aldrig på att i en lägenhet i stan (i en bil i trelleborg) är insynen exakt lika bra in som ut... En nackdel med att vara ett lantisbarn upvuxen utan grannar på slätten.

  

Av Anna - 6 augusti 2008 10:50

Frukost på gång. Åh vad jag älskar frukostar. Frukostar med massor med saker och valmöjligheter. Hotellfrukostar! Mmmmm


Min lilla våffla är nog den tröttaste i hela världen. Hon vill bara sova och sova. Hon sov så vansinnigt länge inatt och direkt efter morgonrundan gick hon och la sig igen. Tråktröttis.


Jag har insett att jag är lite nervös för mitt nya liv som startar 1a september. Fortfarande kommer det inte bli någon normal rutin på mig, men iallfall förändring. Spännande och läskigt. Känns lite som om detta är min sista chans. Svårt att definiera varför, men det är så det känns iallafall. Allting i min mage är lite flygande just nu. Förändringar och nya saker att leva till. Scary allt släppa taget och följa med. Men det ska säkert gå bra. Nån jävla gång ska det väl bli ordning på lilla A. Ödet, ödet.


Kanske är kaffet klart nu. Det doftar så iallafall. Frukostdax! Mmmmm 

Ovido - Quiz & Flashcards