Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Anna - 19 oktober 2007 19:49

Har jag tråkigt idag eller? Tredje inlägget på en och samma dag. Rekord!


Mina vänner:

Namn: Lily "Pinky" Andersson

Favoritfärg: Rosa (Pink)

Favoritmusikgrupp: The Pinks

Kvinna jag beundrar: Pink

Favoritsysselsättning: Pinka inomhus

Bild:



Av Anna - 19 oktober 2007 13:25

Flickorna hade blivit lite förälskade i Lily igår. Trots att Saga va livrädd för henne så va det nog väldigt spännande. När vi åkt iväg så hade de "lekt Lily" hela kvällen.

Av Anna - 19 oktober 2007 12:18

När jag var yngre kunde jag få riktigt hysteriska utbrott. I situationer där jag blev frustrerad, överstressad eller kände mig orättvist behandlad och gärna blev triggad av någon (oftast pappa, syrran eller pojkvänn...). Jag blev så arg så arg att jag darrade och tillslut inte kunde göra något annat än att vråla rakt ut och storgråt. Då va det bara att stänga in sig tills gråten lugnat sig. När jag blev äldre minskade detta mer och mer i och med att jag kunde lära mig att behärska mig lite mer och inte bry mig fullt så mycket.  Visst jag kan fortfarande ibland bli obegripligt arg på en sekund och bete mig jättedumt, men det snappar inte över längre.


Stressad är jag konstant. Jag tror min glöd är en jämn nivå av stress. Och jag har lärt mig leva med det ganska bra. Bara jag känner att jag har kontroll över situationer.


Det va länge sedan jag fick ett utbrott... fram till idag. Denna morgonen översteg min stressnivå med att vakna borta med en busig liten valp som fått regler av föräldrarna på var hon får vara och vad hon får göra. Jag ogillar verkligen att vakna borta. Iallafall när jag inte bara kan gå hem precis när jag vill. När jag känner mig orolig vill jag vara i min "borg". Det är där jag är trygg. Mina kära föräldrar kan dessutom ha en tendens att bygga på min stress ganska duktigt.

Det hände så mycket saker där på en sån kort stund, så mycket som gick fel att min stressnivå steg från normalt till 500% (egentligen var det inget som jag inte kunde ta hand om "mañana", men anna funkar inte så). För att bygga på detta grät Lily hjärtskärande så fort jag inte var i hennes synfält, hon kände ju av min uppbyggande oro och ilska och det minskade inte på stressen. Som avslut hällde jag en hel skål yoghurt över mig och halva köket, vilket fick min stressnivå att sprängas, då tappade jag det helt. Det är en vansinnigt hemsk känsla att inte ha kontroll över sig själv utan bara storgråta och känna att hela världen är emot en.

Nu är jag lugn och fin igen, men hela dagen är lite förstörd. Jag skäms för jag lät det gå så långt och för att jag kanske skrämt Lily. Jag ska bara krama henne och ge henne godis hela resten av dagen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards