Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Anna - 1 oktober 2007 18:00

Jag har varit på tur idag. Aldeles alena. Skitskönt har jag haft det!

Jag åkte till lund i förmiddags för jag skulle på intervju. Och det va trevligt. Får la se vad som händer där...

Tog en tur in på Nova oxå för jag hade aldrig varit där tidigare. Trodde jag iallafall... Mitt när jag strosade runt där så fick jag en jätte igenkänningskänsla av restaurangdelen. Först trodde jag det va en sjuhelvetes dejavu men sen såg jag en minnesbild på näthinnan. Jag har ätit där med Pyret, Eva och Marie. Jag och Pyret delade på en portion pasta och en pizza. Men va i helsike jag/vi gjorde där kan jag inte för mitt liv komma på. Inte va vi där för att shoppa iallafall. Den saken vet jag!!!


Jaja... Till slut åkte jag iallafall in mot city igen för jag kom på att när jag ändå va i lund kunde jag ju se Andres Serrano utställningen på Kulturen. Den har jag velat sen jag fick reda på att den skulle komma dit! Men där va stängt... Så istället råkade jag strosa förbi Esposito och köpte mig ett par skor.

Sen åkte jag hem till Malmö, lite missnöjd över att jag inte fått något kulturellt inslag. Då slog det mig att jag heller inte hade tagit mig för att gå och kolla på David Shrigley på konsthallen, så då gjorde jag det. Jag gick runt där inne jättelänge och fnissade och skrattade för mig själv. (Jag gick där så länge att jag fick skoskav. Tur jag hade köpt skor i lund så jag kunde byta. Se!! Där finns en mening med allt!!!) Utställningen va jättelustig och David Shrigley har en helt underbar humor och verkar precis lagom härligt konstig! Jag blev glad. Så glad att jag va tvungen att ta en tur ner om stan och köpte mig en klänning på Monki.


Och nu e jag hjemme igen i hemmets lugna vrå. Men jag ska snart iväg och leka med lera.


12 dagar kvar... :)



Ovido - Quiz & Flashcards