Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Anna - 14 oktober 2007 17:38

Nu kommer en liten Lily pic. Äntligen! :) Vi har haft två besvärliga dagar och sladden till digi-camen är i Anderslöv...


Hemfärden i bilen va inte så rolig för lilla bebisen. Hon blev lite åksjuk och hela middagen kom upp i två omgångar.

När vi väl kom hem till Malmö (Tack eva för du va så gullig och körde oss hela vägen hem) så va vi båda två övertrötta, besvärliga och hungriga, och jag fick lite små-panikångest för "vad i helvete har jag gett mig in på". Så vi lipade ikapp tills jag fått mat i magen och Lily gått husesyn och hittat sin vrå med syskondoftande filt sen kändes allt mycket bättre för oss båda. Sen hade vi en mysig stund i soffan under filten.


Inatt sov vi inte många timmar. Det var vattenläcka precis utanför min trappuppgång och det resulterade i att en "vattendammsugare" stod och brummade utanför mitt hem hela natten. Så det bidde till att nanna med öronproppar. Till råga på det så började mobilen ringa envist kl 3 och sen vanliga telefonen kl 5. Trevligt att veta att man har folk som saknar en ute, men lilla Lilly blev ju klarvaken båda gångerna och började stimma och kissa små skvättar överallt. När vi tillslut vaknade igen kl 8 va det inte så mycket mer lönt att försöka sova...

Vattenläckan hade då resulterat i att allt vatten i byggnaden va avstängt och källaren va överfylld och alla va tvugna att tömma sina förråd för att vattensanering skulle kunna ske. Och i mitt fall va inte det så himla lätt som det kanske låter. Anna med seperationsångesten från ALLT!! Mitt förråd va överfyllt med crap!


Men Lily och jag har ändå haft en mysig, men tröttsam dag med lite mamma och pappa besök och kortisvisit av nya bästisen Asta. Och hon har minsann gjort både nr 1 och nr 2 utomhus idag!!! Haha. Skjut mig om jag fortsätter berätta sådant!


Vi håller sakta men säkert på att bli polare här. Fast hon e en bitig liten rackare och man måste ha ögonen på henne hela tiden annars hittar hon på bus. Tur bara att man tröttar ut henne ganska lätt och sen sover hon en massa.


Nu ska vi ut igen. På en av tusen kissturer!

Håll till godo med en liten bildstackare på en trött byracka...


Ovido - Quiz & Flashcards