Direktlänk till inlägg 7 januari 2008

dr weirdo

Av Anna - 7 januari 2008 16:05

Jag har just varit på mitt knepigaste läkarbesök någonsin!! Det är män som denna läkare som får mig att tro att svenska allmänvården bara är hittepå.


Jag tog mig äntligen tid till att ringa och boka tid för att kolla upp mitt öra som dummat sig i månader nu. Och mannen som möter mig i väntrummet är bara för lustig! En långsam gråhårig man med beige cardigan som drog benen efter sig och mest påminde om en gammal skådespelare.


När jag steg in i hans kontor så var det bokstavligt talat som att stiga in i en djungel. Han hade säkert ett tiotal gigantiska palmer och krukväxter som tog upp största delen av det lilla rummet. Ovanför växterna hade han egenhändigt hängt upp gamla kökslampor i ett underligt trådsystem för att ge plantorna dess behövliga ljus. I ena hörnan stod hans skrivbord, och snett över det lilla tomma utrymet i djunglens centrum stod en sjukhus brits med pappersöverdrag som var totalt nerklottrat med anteckningar. Precis innanför dörren stod en liten stol. Där parkerade jag mig!

Och ingen koll hade han heller. Efter några sporadiska frågor om örat så skulle han ta fram sin lilla öronkollarmojäng, enbart för att upptäcka att den visst inte funkade.

"Synd anna, den verkar va trasig. Du får komma tillbaks en annan dag." va hanns skojjiga kommentar innan han hasade iväg för att leta upp en reserv.


Efter snabb koll bestämde han sig för att vi skulle gå in i ett annat rum och kolla lite till. Han startade med att göra en tryckmätning, men lyckades inte själv avläsa displayen utan fick fråga mig vad där stod och vad som menades med siffrorna, bara för att sedan gå till en tabell för att se vad man egentligen skulle ha för värde om man va normal.

Efter det bestämde han sig för att suga lite i örat. Efter mycket meckande så fick han liv i maskinen, men glömde visst skruva upp suget så när han körde in slangen i örat fattade han inte varför inget hände och tryckte in den lite extra. När jag ryckt till och dragit bort örat i ren reflex tre gånger så kom han på vad han gjort för fel. Ops.

Han sög runt och kollade lite till, men hittade (förånansvärt nog) inget fel. Kanske, eventuellt skulle det möjligtvis kunna vara en ärrbildning på trumhinnan, men han va inte säker. Så nu blir det remiss till en RIKTIG läkare. Jag tror han var inhyrd skådespelare. Ärligt! Jag är övertygad!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards