Direktlänk till inlägg 23 december 2007

juliklappen

Av Anna - 23 december 2007 22:33

Julklapps-stress gör mig nuts. Jag gillar det inte alls. Var ledig i torsdags och då försökte jag hinna resten av rubbet. Gick väl iofs ganska ok ändå, men tanken bakom varje gåva var inte så stor i år. Och sedan inhandlade jag det allra sista på jobb. Enda missen är mammans andra gåva som nog ligger fast på posten. Får se om saker anländer på julafton, annars får lilla mor vänta lite med halva julen från annipanni. Nä föresten, där va en miss till. Jag har någonstans på min inhandlings-tour förlaggt mina vantar, vilket jag upptäckte när jag skulle traska hem. Och då var jag inte så sugen på att gå runt och leta. Jävla helvetes rövstad där all butikspersonal är så lata att de inte orkar slå in julklappar utan sätter upp inslagningsbänkar. Det är ju vid en sådan som jag förmodligen glömt kvar dem. Jag fick iallafall julklappsleverans till jobb idag. Vilken otrolig service de där på funkyard har till sina kunder alltså!!! ;) Direktleverans till Gislövs Strandmark. Pussar till Åsan!!! 


Igår kväll var det julafton med Staffan. Jag fick en jättefin julklapp. Han är rätt jävla bra den mannen. Jag predikade in i det sista att man inte får öppna klappar innan julafton, men det struntade han i. Och sen tvingade han mig att öppna min med. Men den va jättejätte bra!!!

  

Så... efter julorkester som blåst in julen på min gård, en sista julklappsinslagning och lite julfejande i hemmet och sedan slutligen en hink rödvin är jag nu vansinnigt trött, men fortfarande inte i någon direkt julstämning. Jag undrar när den kommer infinna sig. OM den kommer infinna sig! Ska till Anderslöv imorgon och fira jul i det gula huset, och sen är det jobb jobb jobb fram tom nyårsafton kl 13.00 Och inte har jag någon att pussas med på tolvslaget. Brudarna har sina män med och staffis är i milano... Jo föresten. Jag har lily! Bajshunden.


Nytt år, nya krafter, eller vad säger ni? Dax att bli vuxen snart? Ordna upp min ekonomi, renovera min lägenhet och har 1,5 år på mig att gifta mig, om det nu ska vara avklarat till 30. Fan vilken press! ;)

 
 
anna

anna

24 december 2007 01:01

hej!
kikar in och hojtar god jul.

http://www.ekonomisktsinne.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ide

Av Anna - 29 december 2008 10:45

Den här bloggen verkar inte funka så bra längre. Den har helt enkelt fyllt sitt syfte för mig och jag har tröttnat. Får se om den återuppstår i samma eller ny skepnad någon gång i framtiden. Men just nu får den vila. Adios ...

Av Anna - 9 november 2008 16:13

Jaha, lika bra att pausa lite då. Har rännt runt i mitt hem hela långa dagen och ställt iordning och fotograferat för ett bildreportage vi ska göra till skolan. Jag har rätt fint här i röran ändå, trots att det finns en del byten att göra när det nu ...

#1

Av Anna - 7 november 2008 23:13

Det bästa jag vet är tuttifrutti och svarta katten. Och så daniel....

Av Anna - 4 november 2008 21:51

jag ska se dave till sommaren!! Wohooooo!! My husband to be. Men han vet det inte än... Och bästa töserna ska jag ha med mig. Kommer bli en toppenkväll... om ett halvår. ...

Av Anna - 29 oktober 2008 11:10

Hittade idag hemsidan till en ursöt leksaksbutik som låg mittemot vårt hotell i stockholm. Sådär på småtimmarna efter ett antal flaskor vin på tåget samt hotellrummet och sedan fortsättning i hotellbaren fick jag det till att butiken hette Jose+Ines....

Ovido - Quiz & Flashcards